wtorek, 7 października 2014

Bułki z cebulą


Bułeczki z cebulą 




Mój pierwszy przepis dodany na bloga! Będą to pyszne bułeczki, które prosto po wyjęciu z piekarnika znikną z waszych stołów w kilkanaście minut. Bułeczki, są na zewnątrz chrupiące, a w środku delikatne i miękkie, cebula dodaje im charakteru i niesamowitego aromatu, który podczas pieczenia unosi się w całej kuchni. Przepis jest bardzo prosty i nie będziecie mieć z jego wykonaniem żadnych problemów. 



Składniki na około 18 bułeczek:
  • pół szklanki ciepłego mleka 
  • 1 łyżka cukru 
  • 2 łyżeczki soli 
  • 3 łyżki bardzo miękkiego masła 
  • 1,3 szklanki letniej wody
  • 25g świeżych drożdży 
  • 2 duże cebule 
  • 5,5 szklanki mąki ( ja używam mąki tortowej pszennej) 
  • 1,5 łyżki oleju
  • 1 małe jajko roztrzepane z dwoma łyżkami mleka  
Zaczynamy! 
Pierwsza czynność, którą wykonujemy to tworzymy rozczyn z drożdży, drożdże, cukier i sól rozpuszczamy w mleku i zostawiamy na pięć minut, żeby mieszanka drożdżowa zaczęła pracować. 
W tym czasie cebulę obieramy i kroimy w drobną kosteczkę, następnie na patelnię z rozgrzanym olejem dodajemy cebulę i na małym ogniu ją podsmażamy, tak żeby była lekko zrumieniona i miękka. Do dużej miski wsypujemy mąkę, następnie rozczyn drożdżowy, wodę i masło, na końcu cebulę. Zagniatamy ciasto, moje wyszło elastyczne i gładkie, w razie potrzeby podsypujemy mąką, ja dorzuciłem około pół szklanki mąki dodatkowo. Zostawiamy w misce posypanej mąką do wyrośnięcia na jakieś dwie godziny. 

Po tym czasie ciasto wyjmujemy i ponownie wyrabiamy, można podsypać jeszcze małą ilością mąki. 
Dzielimy na w miarę równe kulki (mi wyszło 18 kulek). Blachę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na niej uformowane bułeczki, zostawiamy na półgodziny, aby się jeszcze odrobinę "napuszyły". Przed samym pieczeniem bułeczki smarujemy jajkiem z mlekiem. 
Bułeczki pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni około 20 minut (u mnie góra-dół bez termoobiegu). 

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Czy te 18 bułeczek to takie większe czy małe bułki? Bo nie wiem czy dla dwóch osób powinnam zrobić z połowy czy z całej porcji.

    OdpowiedzUsuń