środa, 29 października 2014

Przepis na racuchy drożdżowe z jabłkami

Racuchy z jabłkami 

racuchy

Ciasto po wyrośnięciu z kawałkami jabłek

przepis na racuchy

Pyszne, miękkie racuchy z jabłkami. Zapewniam, że szybko znikną z waszych stołów.

Składniki:
  • 1/2kg mąki pszennej (ja użyłem tortowej) 
  • 50g świeżych drożdży 
  • 1 jajko 
  • 1,5 szklanki ciepłego mleka
  • 3 łyżki cukru 
  • szczypta soli 
  • 3 jabłka
  • 4 łyżki masła

Mąkę przesiewamy do dużej miski, dodajemy sól i mieszamy. Robimy małe wgłębienie i dodajemy pokruszone drożdże, które zasypujemy cukrem. Całość zalewamy połową szklanki mleka i odstawiamy na 10 minut w ciepłe miejsce.

Po tym czasie dodajemy jajko oraz resztę mleka, dokładnie mieszamy i odstawiamy na 1,5 godziny do wyrośnięcia.

Jabłka kroimy w kostkę i dodajemy do wyrośniętego ciasta, mieszamy i odstawiamy na 15 minut.

Olej rozgrzewamy na patelni (2-3 cm wysokości), dodajemy do niego jeszcze 4 łyżki masła. Ciasto nabieramy łyżką i smażymy na złoty kolor z jednej i drugiej strony. Lekko wystudzone racuchy posypujemy cukrem pudrem i gotowe.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. To ja ustawiam się w kolejce po kilka racuszków, bo pachną aż u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jestem noga z robienia takich placuszków, zawsze mi coś nie wyjdzie, podziwiam Twoje piękne racuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Racuszki drożdżowe-to nasze ulubione:)
    Twoją wersję z jabłkami już wypróbowaliśmy i jest świetna:)

    OdpowiedzUsuń